منتظرگراف

دلنوشته های یک گرافیست مبتدی

منتظرگراف

دلنوشته های یک گرافیست مبتدی

منتظرگراف

این نوشته ی وبلاگم رو بدون هیچ مقدمه ای با بیان چند صحبت از آقای روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران شروع میکنم صحبتهایی که قبل و بعد از انتخابات مطرح شده است


-          آزادی اندیشه حق مسلم ماست(+)

-          حکومت مردمی، از رسانه آزاد نمی‌هراسد(+)

-          تحقیر مردم قابل قبول نیست(+)

-          نقد دلسوزانه رسانه‌ها به نظام و دولت کمک می‌کند.(+)

-          روحانی: در این دولت انتقاد آزاد است.(+)

آقای روحانی رئیس جمهور منتخب مردم ایران که به واسطه تنها ۲۵۰ هزار رای بیشتر، رئیس جمهور قانونی همه ملت ایران شده است در حرفهایشان آزادی رسانه ها را مطرح و تحقیر مردم را قابل قبول نمیداند و پس از انتخابات اعلام می کند من رئیس جمهور همه مردم ایران هستم و تلاش می کند تا فضای چند قطبی اجتماعی در کشور را به نوعی پوشش دهد اما این تفکر ظاهری تنها چند هفته به طول نکشید و دقیقا از آغازین روزهای شروع دولت تدبیر و امید شاهد  آن هستیم که ایشان و تیم فکری این دولت فهیم ! بارها و بارها آزادی رسانه ها را محدود و به شعور مردم توهین کرده اند.

دولت

احترام به شعور شهروندان

فقط جهت نمونه به چند اظهار نظر توهین آمیز دکتر روحانی و مشاوران فخیم و ادیب در ذیل اشاره می کنم.

1-    آقای روحانی افرادی را که به وی رای نداده اند حامی افراط، تفریط، خشونت، خودرأیی، تک رأیی، عدم مشورت و عدم تدبیر معرفی می کند! «مردم در ۲۴ خرداد به افراط، تفریط، خشونت، خودرأیی، تک رأیی، عدم مشورت و عدم تدبیر رأی ندادند و به اعتدال، تدبیر و عقلانیت رأی دادند.»

حال سوال اینجاست که آقای روحانی در ۲۴ خرداد با چه کسانی رقابت کردند و مردم حق رای به کدام یک از افراد را داشتند؟ در میان شش نامزدی که تا روز پایان در صحنه باقی ماندند، حسن روحانی اندکی بیش از ۵۰ درصد آرا را کسب کرد و همه ۵ نامزد دیگر نیز رایی نزدیک به ۴۹ درصد را داشتند. یعنی ۴۹ درصد مردم ایران در ۲۴ خرداد به افراط، تفریط، خشونت، خودرأیی، تک رأیی، عدم مشورت و عدم تدبیر رای داده اند؟


2-   همچنین اکبر ترکان که از شروع به کار دولت اظهارنظرهای عجیبی از او منتشر شده است، در اظهارنظری جدید نیمی از مردم ایران را متهم به قانونگریزی کرده است. مشاور ارشد رئیس‌جمهور اظهار داشت: «شما فکر نکنید که یک نفر در مملکت وجود دارد که می‌گوید من قانون را قبول ندارم بلکه این یک جریان مشخص بود که می‌گفتند ما قانون را قبول نداریم. اکنون 5/49 درصد آرا را شامل می‌شوند. این 5/49 درصد آرا کسانی بودند که در مقابل جریانی که مقابل قانون ایستاد سکوت کردند. این 5/49 درصد سکوت کردند و نگفتند که تو بی‌جهت فکر کردی که می‌توانی قانون را قبول نداشته باشی».


ترکان 


3-   البته این پایان این توهین ها نبود و مشاور رئیس جمهور نیز در توهینی کم سابقه، تربیت مردم ایران را بسیار پایین می داند و می گوید: خیلی طبیعی است که من غریزی، احساسی و پوپولیستی تربیت بشوم. صدا و سیما هم که چقدر به این جریان کمک می کند، می رود از یک لبو فروش می پرسد نظر شما درباره برنامه هسته ای چیست؟، این خیلی اثر می گذارد. یا یک راننده تاکسی که از 5 صبح تا 12 شب باید در این خیابان ها بدود تا هزینه 3 بچه دانشجویش را درآورد، سر چهارراه از او می پرسند که نظر شما درباره برنامه هسته ای و مذاکرات ژنو چیست؟ او چه دانشی دارد که یک واکنش منطقی به این سوال بدهد.

سریع القلم

همچنین محمود سریع القلم در سخنرانی دیگر هم به مردم ایران توهین و ایران را حسود خطاب کرده و اظهار کرده است: به نظر می‌رسد مخالفت با غرب در جامعه ما کمتر ریشه‌های فکری دارد بلکه بیشتر جنبه‌های روحی و روانی دارد. واکنش منفی ما نسبت به نظام بین‌الملل به علت ناتوانی و ضعف ماست. اگر توانا بودیم و ثروت به معنای کیفیت داشتیم و مانند برزیل، اندونزی و... در سطح بین‌الملل رقابت می‌کردیم این قدر در مقابل غرب احساس ضعف نمی‌کردیم و واکنش نشان نمی‌دادیم.

جناب آقای روحانی! لطفاً ترمز این قطار توهین‌ها را بکشید تا این‌قدر راحت به ملت توهین نشود.

اگر همین لبوفروش‌ها و راننده‌های تاکسی و مردم کوچه و بازار نبودند، شما الان با رأی چه کسی می‌خواستید بر مسند ریاست جمهوری تکیه بزنید؟!

شما که «پیام رأی مردم»، «پیام رأی مردم» از دهان مبارکتان نمی‌افتد، مرحمت فرموده به این مشاورِهای دانشمندتان بفهمانید که حق توهین به شعور مردم را ندارند

این جمهوری اسلامی را همان مردمی بر سر کار آوردند که به زعم مشاور شما هیچ دانشی ندارند.

اگر قرار بود مردم نظر ندهند، همان شاه بود و سلطنتش را می‌کرد؛ چه نیازی به انقلاب اسلامی بود؟! کسی هم مزاحم ملت نمی‌شد تا وقت‌شان را بگیرد و نظرشان را بپرسد و خاطر مشاوران فهیم و دانشمند شما را بیازارد!

 

آزادی بیان در دولت تدبیر و امید!

در باب آزادی بیان که دکتر حسن روحانی بارها و بارها به آن اشاره کرده است پرونده دولت در این چند ماه آغازین اصلا قابل قبول نیست. حسن روحانی در کارزار انتخاباتی بارها بر این مسئله تاکید کرد و گفت: "امنیت مردم منحصراً جلوگیری از ورود بیگانگان به کشور نیست. یکی از موارد امنیت، امنیت مال، حیثیت، جان و آزادی بیان ملت است." دولتی که ادعا می کند و حرف می زند و تفکرات خود و همراهان و همفکران خود را بر آزادی رسانه ها و عدم سانسور می داند نباید اقداماتی انجام دهد که حتی دولت قبل (که متهم به بستن فضای رسانه ای کشور بود) نیز از انجام آن خودداری می کرد.

 

1-   حسن روحانی که قرار بود 16 آذر به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی حضور یابد و گفته شده بود که  آماده است تا سخنان نمایندگان دانشجویان در تشکل‌ها و اتحادیه‌های دانشجویی را  بشنود. اما شبانه خبری به اتحادیه‌های دانشجویی رسید و آن این بود که گفتند سخنرانی نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در حضور رئیس جمهور لغو شده است و فقط روحانی حرف می‌زنند.

 

2-    برخورد با ۳ رسانه منتقد دولت  تنها پس از ۶ ماه از روی کار آمدن دولت اعتدال نشان می دهد که این دولت سازگاری با منتقدین ندارد و شمشیر خود را برای مقابله با هرگونه ندای مخالفی از رو بسته است، هرچند در دولتی که با حمایت رسمی هاشمی رفسنجانی بر روی کار آمده است مشاهده این مسائل طبیعی است حتی اگر شعار آن اعتدال باشد و از انتقاد پذیری صحبت کند. البته پیش از این نیز انتصابات شبهه برانگیز در سطوح بالا و پایین دولت موجب نگرانی مردم شده بود. توقیف روزنامه «یالثارات» و ارجاع پرونده «وطن امروز» و «۹ دی» به مراجع قضایی نشان می دهد دولتی که به صورت گسترده از سوی رسانه های مجازی و نشریات مختلف فراوان حمایت می شود تحمل شنیدن اندک صدای مخالف را نیز ندارد و اینگونه نشان می دهد که شعار انتقاد پذیری دولت تنها شعار است. می توانیم اینگونه نیز تفسیر کنیم که تعریف دکتر روحانی از نقد منصفانه چیزی متفاوت با آن چیزی باشد که عموم مردم بخصوص رسانه ها با آن آشنایی دارد پس بهتر است که هرچه سریعتر دولت معتدل و صادق ما معنی صحیح نقد منصفانه را برای همگان اعلام نمایند تا بلکه ما به غلط بودن تعریف خود از نقد منصفانه پی ببریم. البته این به نفع دولت نیز می باشد زیرا همانگونه که مستحضرید دیروز دولت سومین کارت زرد خود را از مجلس دریافت نمود و ممکن است این مسئله موجب دریافت کارت زرد چهارم شود و این کارت های پی در پی کارنامه خوبی را برای دولت بر جا نخواهد گذاشت.


 

9 دی

رسایی

3-  یک خبر کوتاه از علی جنتی نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، امسال برگزار نمی‌شود! این اولین باری است که نمایشگاه مطبوعات تعطیل می شود؛ نمایشگاهی که تنها سابقه تاخیر در برگزاری را در کارنامه خود (به دلیل جداسازی از نمایشگاه کتاب و تاخیر چند ماهه) داشت اکنون از سوی دولت تدبیر و امید تعطیل شد. جالب اینکه بزرگ حامی دولت یازدهم آقای هاشمی رفسنجانی اخیرا گفته است: آزادی رسانه‌ها در حد قانون اساسی هیچ صدمه‌ای به کشور نمی‌رساند و کسانی که از بیان حقایق می‌ترسند، از سانسور در رسانه‌های استفاده می‌کنند.

 

و در نهایت یکبار دیگر به آقای دکتر روحانی متذکر میشوم

یادتان نرود که اگر اکنون با اختلاف 0.7 درصدی رئیسجمهور شده اید در سایه شعار اعتدال بوده است و لاغیر پس اگر از مسیر اعتدال خارج و در مسیری قدم بردارید که سالهای نه چندان دور دوستان و همفکرانتان در دوران اصلاحات در آن قدم برداشتند مردم نیز مانند سال 84 و 88 به تفکری احمدی نژادی روی آورده و رای خواهند داد!


تفکر احمدی نژادی


کاملا بی ربط :

یه روز میاد جمعه ای که غروبش دلنشینه . . .

                                                                         اللهم عجل فرج مولانا صاحب الزمان . . .

نظرات  (۶)

  • عمارنامه
  • سلام و درود؛
    دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
    http://www.ammarname.ir/node/29698
    ما را از بروزرسانی خود آگاه
    و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
    موفق و پیروز باشید .
    http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
    یا علی

    این جمهوری اسلامی را همان مردمی بر سر کار آوردند که به زعم مشاور شما هیچ دانشی ندارند...

  • بنده پروردگار مهربان
  • بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام بر شما

    از وبلاگتون خوشم اومد

    صلاح مملکت..

    خدا شما را حفظ فرماید
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و اهلک اعدائهم اجمعین 
    ظاهراً شما مطالب رو درست نمی خونین و در نتیجه بد برداشت میکنین و البته برداشت اشتباه رو هم انتقال میدین!! اینکه آقای روحانی گفتن که افرادی که به ایشون رأی دادن به افراط،تفریط، خشونت و ... رأی ندادند ... دلیل بر این نیست که منظورش این هست که کسانی که به ایشون رأی ندادند یعنی افراط گرا و ... هستند...
    پاسخ:
    منم منظور خودم رو نوشتم شما نقد کن مخاطب تصمیم خواهد گرفت

    و این یعنی آزادی بیان
    اینها محمود نیستند که تشبیهش کنید به "ذکر" و هیچی نگه، یهودی بخونیدش و هیچی نگه، یادتون هست منابع آگاه چه حرفهایی میزدند؟...
    عمارها و منجرف یابها الان کجا هستند؟
    ...
    پاسخ:
    بله خودم در جریانم که این دولت خیلی پایبند به آزادی بیان هست و رفتارش با منتقدینش چطوره

    نیاز به تذکر نیست
  • طرفدار آقای روحانی
  • سلام من این چرندیاتتونو کامل نحوندم فقط دیدم نوشته بودید آقای روحانی فقط با اختلاف 250 هزار رای رییس جمهور شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    یه با آمار نگاه کنید دوباره بنویسد ... یا من دارم اشتباه میکنم . . .؟؟؟؟
    پاسخ:
    خداروشکر که ادبتون رو نشون دادید

    بله میتونید مجموع رای رقبا و مجموع رای روحانی رو حساب کنید و بعد ببینید ایشون با اختلاف چقدر توانستند حداکثر آراء رو به دست بیارند

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی