منتظرگراف

دلنوشته های یک گرافیست مبتدی

منتظرگراف

دلنوشته های یک گرافیست مبتدی

منتظرگراف

چه شد که احمدی نژاد این شد ؟!

دوشنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۱، ۱۱:۰۴ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

چه شد که احمدی نژاد این شد ؟!

این روزها و به خصوص ماه های اخیر تحلیل ها و صحبت ها در مورد اینکه چرا احمدی نژاد 91 نسبت به احمدی نژاد 84 اینقدر چهره متفاوتی دارد نقل تمام سایت ها و خبرگزاری ها و تحلیلگران سیاسیت!

در اینکه محمود احمدی نژاد پرحاشیه ترین سیاست مدار تاریخ انقلاب ایران تغییر چهره ای باورنکردنی را داشته شکی نیست اما آنچه باعث شد دست به کیبورد برده و شروع به نوشتم کنم این موضوع است که:

 چه شد احمدی نژاد 84 شد احمدی نژاد 91؟! یا بهتر بگم که آیا فقط در این تغییر رویه و چهره ، شخص رئیس جمهور مقصر است یا عوامل بیرونی نیز در این امر دخالت داشتند ؟

قطعا جواب سوال بالا منفی خواهد بود چون شرایط سیاسی و رسانه ای احمدی نژاد شریط متفاوتی نسبت به قبل بوده است مخصوصا از سال 1384 به بعد!


احمدی نژاد

(عکس بالا یک نمونه ای از این فرازو فرودهای رسانه ای و مردمی کشور ماست متاسفانه)


احمدی نژاد در شرایطی وارد عرصه ریاست جمهوری شد که قبل از رای آوردنش مورد هجمه رسانه ای قرار گرفت !

از طرفی به علت نوع ادبیاتی که بسیار متفاوت نسبت به سایر سیاسیون بود از روز اول مورد توجه مردم قرار گرفت و پیامکها و لطیفه هایی با موضوع احمدی نژاد پشت سر هم برای شخص رئیس جمهور منتخب بین مردم رد و بدل شد! در مقابل این اقدام طرفداران وی شروع به اسطوره سازی از وی کردند و میتوان گفت اولین اشتباه و بزرگترین اشتباه توسط خود ما صورت گرفت که فضای دو قطبی تخریب و اسطوره سازی به موازات هم در جامعه شکل دادیم . جماعتی که احمدی نژاد را نمیپسندیدند شروع به تخریب بدون در نظرگرفتن نقاط مثبت مدیریت وی و طرفداران نیز در مقابل این هجمه ها بدون در نظر گرفتن نقاط منفی شروع به اسطوره سازی کردند !

از طرفی دیگر روزنامه ها و سایت ها و وبلاگها به علت فضایی که به وجود آمده بود شروع به انتقادهای تخریب گونه از احمدی نژاد کردند که در اوایل می توان گفت که به ناحق این هجمه صورت پذیرفت . روزنامه ها و رسانه هایی که در دوران سازندگی و اصلاحات اینقدر آزاد نبودند که مستقیما رئیس جمهور را خطاب قرار داده و انتقاد و تخریب کنند از این روزنه استفاده و بی محابا به احمدی نژاد تاختند !

از لحاظ روانی احمدی نژاد در چندسال اول به این نتیجه رسید که هر انتقادی برابر با تخریب و غیرواقع است! چرا که در چند سال اول درصد بالایی از هجمه ها به احمدی نژاد یکطرفه و تند بود در مقابل نیز رسانه های حامی وی تمام قد در مقابل تمام هجمه ها ایستادند. این بزرگترین جفایی بود که رسانه با احمدی نژاد کرد ! احمدی نژاد از یک مدتی به یعد تمام انتقادات را به یک چشم دید . او دیگر حاضر به شنیدن انتقادات دلسوزان خود هم نبود و نیست چون رسانه به او یاد داد که تمام انتقادات برای تخریب وی است ! از سال 1388 به بعد احمدی نژاد تغییر کرد چون خود را حق میدید و تمام رسانه های منتقد را در یک جبهه و با یک نیت ! نتیجه این فضای رسانه ای در را این روزها خوب میبینیم . احمدی نژاد دلسوزانه ترین انتقادات را هم ندیده میگیرد و هرچقدر هم این انتقادات به حق باشد آنرا سناریوی دشمن و بیانیه سیاسی میداند. این فرقی نمیکند انتقاد سازنده باشد یا مخرب ! سناریو باشد یا حرف حق چون! احمدی نژاد با یک چشم به این انتقادات می نگرد.

اما شرایط سیاسی !

در شرایط سیاسی پروژه بنی صدر سازی احمدی نژاد از چند سال پیش توسط گروهی از سیاسیون کشور کلید خورد پروژه ای که با انحرافی خواندن احمدی نژاد توسط هاشمی شروع و آخرین اقدامش شد مستند پایان نامبارک! که صدا و سیما به آن پرداخت

در مورد شرایط سیاسی به علت اینکه اطلاعات دقیقی ندارم و هنوز به تحلیل جامعی نرسیدم حرف و نکته ای اضافه نمیکنم ! که انشاءالله در آینده اگر به این موضوع به صورت جامع در ذهنم به نتیجه رسیدم خواهم نوشت!

احمدی نژاد تغییر کرد در یک پروسه هشت ساله این مقاله در پی تطهیر احمدی نژاد نبود بلکه نکاتی بود از اشتباهات تک تک ما در شرایط فعلی جامعه. احمدی نژاد زمینه تغییر را داشت که تغییر کرد وگرنه تغییری نمی کرد اما ما ، رسانه و سیاسیون همه دست به دست هم دادیم با طرفداری های بیجا ، با تخریب های ناحق به این تغییر سرعت دادیم.

 

  • منتظرگرافــ

نظرات  (۳)

  • ثامن گرافیک
  • سلام برادر
    خیلی جالب بود . به تمام معنا اون پوستر تک تکش خود واقعیت بود
    نمی دونم . حقیقتا دوست ندارم بنویسم اما می نویسم . چون هنوز زوده که توی این فضای کشور نقدهارو شروع کنیم

    این آقا گرگی بود در لباس میش
    از همون 4 سال پیش توی مناظره باید می فهمیدیم
    بعد از احکام پی در پی حکومتی حضرت آقا و لجبازی های این آقا دلمون قرص شد که این طرف """" کذاب و بی ولایته """ و کارش ریاست برای طرفدار جمع کردن
    بعد از قضایای مجلس هم که رسما خ ائ ن بودن خودشو ثابت کرد .

    نه احکام حومتی آقا سرقضیه مشایی رسانه ای بود
    نه عقاید پست ایشون نسبت به حجاب و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه
    نه سوء مدیریتش در اقتصاد
    نه قضایای مجلس
    سر هدفمندی هم مجلس داد ملت رسید وگرنه میخواست بیاد توی تلویزیون و طرح پنج ساله رو توی 6 ماه اجرا کنه .
    نه جشن نوروز
    نه
    نه
    .
    .
    .
    هیچ کدوم رو براش نساختن . این بشر از همون اول منحرف بود . نفهمیدیم .

    بخدا حیف از وقتم که همین چند خطو در حال این خ ا ئ ن نوشتم
    پاسخ:
    اخوی خوندم این مطلبتون رو

    من هم منکر انحرافات آقای احمدی نژاد نیستم من میگم هرکودوم از ما باید سهممون رو از این اتفاقات بدونیم همین !

    این تندرویی منو شما هم در نتیجه تندرویی هامون از احمدی نژاده که الان شده انتقاد تند

    خواهشا احساسی با موضوع رفتار نکنید
    متاسفم براتون جمیعاً.قیامتی هم هست
    بقولی نباید احساسی برخورد کرد؛ مقابل ولایت ایستادن وهرکس خودش رو مجتهد وعلامه دونستن مختص احمدی نژاد نیست. تا الان هرکس برسرکار اومده، خودش رو آگاهتر از رهبری میدونه.وبه توصیه های رهبر خوب گوش نمیکنه وخوب عمل نمیکنه.
    سال آخر دولت دهم دچار افول شده بود.وشاید صدماتی از سوءمدیریت دولت گریبان ملت رو گرفت.
    ولی ازخاطر نبرد که در دوره دولت نهم ودهم رسانه جرات وجسارت بیشتری پیداکرد و ازخفقان دوره های پیش درآمده بود. درمورد هسته ای به پیشرفت چشمگیر وبی سابقه ای رسیدیم. هدفمندی یارانه ها که درطی چهاردولت پیش از دولت احمدی نژاد کسی جرات اجرایی کردنش رو نداشت.در دولت نهم بسم الله کار رو گفته شد. یچیزی هم که بشخصه گمون میکنم جای تحسین داره، باشجاعت گفتن اینکه، هلوکاست رو قبول نداریم. وحقیقت هم اینه که اصلا هلوکاستی وجود نداره. و...
    کاستی ها اشتباهات بی توجهی به توصیه های مشفقانه و الحق دلسوزانه ی رهبری یازده روز خانه نشینی و... موجب رکود و روزمرگی دولت ونهایتا با خاطره ی ناخوش کناررفتن رو در پی داشت.
    یاحق

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی