منتظرگراف

دلنوشته های یک گرافیست مبتدی

منتظرگراف

دلنوشته های یک گرافیست مبتدی

منتظرگراف

اعتدال روحانی یعنی "هاشمی"

شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۰۸ ب.ظ

حسن روحانی در مبارزات انتخاباتی خرداد ماه امسال، چند عبارت و مفهوم را برجسته کرد؛

کلید تدبیر و امید، اعتدال و دولت فراجناحی از این جمله هستند.

"دولت وحدت ملی معانی مختلفی دارد، اما من دولت فرا جناحی را می‌پسندم. چون در هر دو جناح آدم های خوب، لایق و شایسته و معتقد و مخلص وجود دارد و باید از همه افراد شایسته و هر کسی که انقلاب را قبول دارد استفاده کنیم. آدمهایی باشند که صاحب نظر باشند و متخصص باشند نه اینکه بله قربان گوی رئیس جمهور باشند"

این جمله‌ای است که حسن روحانی در جلسه میز انتخابات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در بهمن ماه سال گذشته وقتی دانشجویان از وی درباره دولت وحدت ملی پرسیدند پاسخ داد

روحانی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار پرس‌ تی‌وی در اولین نشست خبری رییس‌جمهوری منتخب ملت ایران مبنی بر این‌که آیا در کابینه خود دولت وحدت ملی تشکیل خواهید داد و از اصولگرایان استفاده می‌کنید؟ گفت: دولت آینده دولت فراجناحی خواهد بود و همه نیروهای شایسته معتدل اصلاح‌طلب و اصولگرا حضور خواهند داشت و محدودیتی وجود نخواهد داشت.

دولت فراجناحی عنوانی بود که حسن روحانی برای کابینه خود متصور بود و تلاش شد تا با شعار اعتدال این مسئله تئوری سازی نیز شود.


روحانی در مجلس 1


با اعلام نتایج انتخابات مشخص شد که مردم به شعار "اعتدال" حسن روحانی روی خوش نشان داده و از دو دهه افراط و تفریط در فضای سیاسی کشور خسته و در پی یک دولت فراجناحی با رعایت اصول اعتدال در همه ی زمینه ها هستند.

اما با انتخاب کابینه مشخص شد نه تنها کابینه روحانی فراجناحی نیست بلکه کابینه حسن روحانی کاملا جناحی است. بسیاری از اعضای کابینه لااقل یک دوره مسئولیت مستقیم در دولتهای اصلاحات و سازندگی داشته اند و برخی نیز به صورت افراطی وابستگی به این افراد دارند. تنها گزینه های به اصطلاح غیرجناحی با آقای روحانی، مصطفی پورمحمدی است که برای وزرات خانه نه چندان مطرح دادگستری معرفی شده و نیز عبدالرضا رحمانی فضلی که گزینه وزارت کشور است. و میتوان گفت به نوعی یک بازگشت به دهه ی 70 و ورود گزینه هایی از دولت سازندگی را شاهد هستیم که این را می توان "تولد دوباره سازندگی" ارزیابی نمود.

روحانی هاشمی خاتمی


با اندکی تامل در کابینه پیشنهادی رئیس جمهور منتخب شاید بتوان گفت پیش بینی ها مبنی بر تشکیل خانه سالمندان یاران هاشمی در دولت روحانی در حال تحقق است و تیم پیشنهادی دولت تدبیر و امید را 80% وابستگان هاشمی و تعدادی هم وابستگان به جریان اصلاحات تشکیل می دهد:

انتخاب این نوع چینش در کابینه روحانی نشان داد که رئیس جمهور هربار که از کلمه "اعتدال" استفاده کرده است منظور و مرجع این کلمه شخص هاشمی رفسنجانی است.وقتی دولت فراجناحی می شود دولت سازندگی و اصلاحات! حتما شخص معتدل هم می شود هاشمی رفنسجانی و دولت سازندگی اش!

حال این سوال پیش می آید با توجه به وعده های رئیس جمهور منتخب آیا در میان افرادی که وابستگی حزبی به روحانی نداشتند افراد متخصص برای استفاده در کابینه وجود نداشته است؟!

آیا در دو دولت احمدی نژاد هیچ نیروی متخصصی جهت استفاده در کابینه روحانی وجود نداشت؟

آیا در سالهای اخیر و پس از پایان دولت سازندگی و اصلاحات هیچ نیروی متخصص و کارآمدی که قابلیت استفاده در کابینه داشته باشد در کشور ظهور و بروز نداشته است؟

آیا این همان پائیز برگریزی نیست که در مناظره حداد عادل و عارف به آن اشاره شد؟!!

سوال دیگری که پیش می آید چطور شد وعده های رئیس جمهور منتخب فراموش شد؟ ایشان در مناظرات انتخاباتی گفتند حاضرند از تجربیات تمام کاندیدها استفاده کنند و حتی بعضی از کاندیداها را در کابینه خود به کار بگیرند. درحالی که گمانه زنی ها از حضور عارف ، قالیباف ، رضایی ، حداد عادل در تیم دولت خبر می داد ولی درحال حاضر نامی از این اشخاص در افراد مورد نظر روحانی مشاهده نمی شود.

اسحاق جهانگیری (معاون اول) : در هر دو دوره ریاست‌جمهوری خاتمی وزیر صنایع و معادن .

 بیژن نامدار زنگنه (وزارت نفت) : وزیر نیرو در دولت هاشمی + دو دوره در دولت خاتمی وزیر نفت.

محمود حجتی (وزارت جهاد کشاورزی) : دوره اول ریاست جمهوری سید محمد خاتمی به عنوان وزیر راه و ترابری و دوره دوم ایشان به عنوان وزیر جهاد کشاورزی.

محمدجواد ظریف (وزارت امور خارجه) : ظریف در دوران محمد خاتمی مدتی معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت خارجه بود. پس از آن به نمایندگی ایران در سازمان ملل منصوب شد.

عباس آخوندی (وزارت مسکن) : دولت دوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عنوان وزیر مسکن و شهرسازی فعالیت کرده است.

علی جنتی (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) : در سال ۶۷ ریاست دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی را برعهده گرفت.

محمدعلی نجفی (وزارت آموزش و پرورش) : دولت هاشمی‌رفسنجانی وزیر آموزش و پرورش ایران بود + وی در دولت اول خاتمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه بود + وزارت آموزش و پرورش در دولت هاشمی مسئولیت دیگر او بوده است.

محمدرضا نعمت‌زاده (وزارت صنعت و معدن) : محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنایع دولت هاشمی‌رفسنجانی بود.

علی ربیعی (وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی) : مسؤول اجرایی دبیرخانه شورای امنیت ملی در دوره ریاست‌جمهوری سید‌محمد خاتمی + ربیعی از دوستان و معتمدان خاتمی است و مشاور اجتماعی خاتمی در دوره هشت ساله ریاست جمهوری وی بوده‌ است.

محمدباقر نوبخت (سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی): به‌عنوان معاون پژوهش‌های اقتصادی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیرکل حزب اعتدال و توسعه فعالیت می‌کند و از نزدیکان آیت‌الله‌هاشمی‌رفسنجانی محسوب می‌شود.

محمد فروزنده (دبیر شورای عالی امنیت ملی) : وزیر دفاع و پشتیبانی نیروی‌های مسلح در دولت دوم اکبر هاشمی رفسنجانی بود.

تیمور علی‌عسگری ( معاون پارلمانی) : حجت الاسلام تیمور علی عسگری مشاور پارلمانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت و نماینده مجلس هفتم محسوب می شود که ارتباط بسیار نزدیکی نیز با شخص هاشمی رفسنجانی دارد.

روحانی در مجلس

کابینه فراجناحی ژست زیبایی است که این روزها برخی اطرفایان رئیس جمهور منتخب و نیز تعدادی از نمایندگان نزدیک به رئیس جمهور مدام از آن سخن می گویند.


خوندن این مطلب هم پیشنهاد می شود 

ببخشید آقای دکتر روحانی چندتا سوال داشتم!؟


کاملا بی ربط:


خدایا ..

 

        مرا در آغوش خود بگیر

 

                             دلم آرامشِ خدایــــــی می خواهد ...

 

                                                        و ندا آمد سجده نزدیکترین حالت بنده به خداست


                                                                                               خدا بنده رو در آغوش میگیرد

نظرات  (۶)

سلام
جالبه ... چهار سالی بود خبری از هاشمی نبود و فقط از پشت پرده ها خبر میرسید
حالا هاشمی نگو بلا بگو ...
از دیدار با سران کشور های خارجی گرفته تا حضور پر رنگ ایشان در محافلی که رهبر معظم انقلاب برپا میکنند ...

آقای هاشمی رئیس جمهوریتون را تبریک میگیم! ولی به فکر رهبری نباش که بد رقم قاطی میکنیما !!!
  • کلیک های پایداری
  • سلام و ممنون از روشنگریتون....



  • حسین محسنی
  • سلام
    خیلی تند نرفتی؟؟
    اینکه خیلی از این دوستان از دوران اصلاحات و سازندگی هستن و حتی یاسر هاشمی هم جز هیئت همراه و مشاورین و معاونین هست شکی نیست.
    اما فعلا بذاریم کارشو شروع کنه اگه گند زد بعد بکوبیمش
    وزرا رو هم مجلس باید نظر بده.
  • ضیاءالدین حسنی
  • قبل از پیروزی ایشون در انتخابات هم اتفاقاتی که افتاد و اخباری که منتشر شد داد میزد که روحانی یعنی هاشمی!...
    البته امیدوارم با توجه به رشد سیاسی که این مدت اتفاق افتاده، از بروز بحران های مختلف دوره ی هاشمی جلوگیری بشه انشالله...

    ولی بقول معروف اینا سر و ته یک کرباسن...:/
    سعی کنیم کمک کنیم به هدایت این دولت و اعضاش در مسیر صحیح!

    متن خوبی بود ضمنا:)خدا خیردهاد
    دوستان چرا ما ایرانی ها اجازه کار کردن را به دیگران نمیدهیم . کلاه خود را قاضی بفرمایید در 8سال گذشته کدام وزارتخانه می تواند ادعای پیشرفت داشته باشد ؟ آیا در صنعت پیشرفت داشته ایم ، آیا اقتصاد ما بهبود یافته است ، آیا وضع معیشت مردم ترقی نموده است . آیا روابط خود با همسایگان و سایر کشورهای جهان (به غیر از کشورهای درجه دهم دنیا مثل کومور و ...)توسعه داده ایم . آیا ورزش ما بهبود یافته است (موفقیت های امروز ورزش هایی نظیر بسکتبال و والیبال ناشی از برنامه ریزی و استعداد یابی صحیح دولت های قبل از دولت آقای احمدی نژاد بوده است .) چرا شما ، تنها طوطی وار سخن نمایندگان محترم مجلس را تکرار می فرمایید . این آقایان در صورت ادعای جوان گرایی چرا خود همواره پس از رای آوردن از حوزه های انتخابی خود برای اولین بار ، حاضر به کناره گیری در دوره های بعدی به نفع جوانان نیستند . از طرفی طبق فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب ، کشور ما در یک پیچ تاریخی قرار دارد ، آیا اکنون سکان داری یک کشور را باید به عده ای جوان جویای نام سپرد یا بهتر است از جوانان در سمت های معاونتی در وزارتخانه ها استفاده نمود ؟آیا برای انتخاب وزیر تحرک لازم است یا تعقل ؟آیا حاضر هستید به بهانه جوان گرایی تجربه های قبلی را بایگانی نموده و به عنوان خاطرات از آن ها یاد نمایید ؟ چرا از خود نمی پرسید که در دوران دولت نهم و دهم ، چرا هیچ یک از وزرای قبلی به کار برده نشدند. آیا تمامی افرادی که در دولت سازندگی و اصلاحات خدمت نمودند ، افرادی معاند نظام و شریک در فتنه بوده اند ، دراین صورت نقش قوه قضاییه چیست ، آیا فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تایید تمامی این دولت ها را فراموش نموده اید ؟
    پاسخ:
    اگر نظر شما بر اینه که در دولت احمدی نژاد هیچ پیشرفتی صورت نگرفته است که مبنی بحث بیفایده است

    من بحث نکرده حق رو به شما میدم چون دیدتون واقعا برام جالبه !

    یا حق
  • ضیاءالدین حسنی
  • با مطلب مرتبطی در خدمتم
    آقای روحانی! بدانید که می دانیم...
    http://rastakhiz.blog.ir/1392/05/29/we-know-the-game

    ارادت

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی